قطعات 100% اصلی کیاموتورز در بازرگانی محمد ، با خرید از ما آسوده خاطر سفر کنید

مقاله جامع درباره سراتو کوپه ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ - ۲۰۱۲ - ۲۰۱۳

 

 

 

سراتو کوپه ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳: بررسی کامل
کیا سراتو کوپه، که در برخی بازارها با نام کیا فورته کوپه نیز شناخته می‌شود، یک کوپه اسپرت کامپکت است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ توسط کیا موتورز کره جنوبی تولید می‌شد. این خودرو بر روی پلتفرم هیوندای-کیا i3 تولید شده بود و از نظر ظاهری شباهت زیادی به کیا سراتو سدان داشت. سراتو کوپه در دو نسخه دو درب و چهار درب عرضه می‌شد و از طیف وسیعی از موتورهای بنزینی بهره می‌برد.

طراحی

سراتو کوپه از نظر ظاهری، یک خودروی اسپرت و عضلانی بود. خطوط تیز و چراغ‌های جلوی کشیده، به این خودرو ظاهری خشن و تهاجمی می‌دادند. در کابین این خودرو نیز از مواد با کیفیت استفاده شده بود و طراحی آن ارگونومیک و راحت بود.

مشخصات فنی

سراتو کوپه با طیف وسیعی از موتورهای بنزینی عرضه می‌شد. ضعیف‌ترین موتور این خودرو، یک موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۶ اسب بخار بود و قوی‌ترین موتور آن نیز یک موتور ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار بود. سراتو کوپه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد و در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک موجود بود.

ویژگی‌ها

سراتو کوپه از طیف وسیعی از ویژگی‌ها و آپشن‌ها بهره می‌برد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
ترمز ABS و EBD
سیستم تهویه مطبوع
شیشه های برقی
قفل مرکزی
سیستم صوتی
رینگ های آلومینیومی
سانروف (اختیاری)
دوربین دید عقب (اختیاری)
عملکرد

سراتو کوپه از نظر عملکرد، یک خودروی چابک و اسپرت بود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در عرض 8.8 ثانیه بود و حداکثر سرعت آن به ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. سراتو کوپه همچنین هندلینگ بسیار خوبی داشت و در جاده‌های پرپیچ و خم به خوبی فرمان‌پذیری داشت.

مصرف سوخت

مصرف سوخت سراتو کوپه به موتور و گیربکس آن بستگی داشت. به طور کلی، مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی بین ۷.۴ تا ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود.

قیمت

قیمت سراتو کوپه در زمان عرضه، بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار بود. قیمت این خودرو در بازار دست دوم به مدل، سال ساخت، کارکرد و تجهیزات آن بستگی دارد. به طور کلی، قیمت سراتو کوپه دست دوم در بازار اروپا بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار یورو است.

مزایای سراتو کوپه:

طراحی اسپرت و جذاب
عملکرد چابک و هندلینگ عالی
کابین جادار و راحت
طیف وسیعی از ویژگی‌ها و آپشن‌ها
مصرف سوخت مناسب
قیمت مقرون به صرفه
معایب سراتو کوپه:

فضای بار محدود
کیفیت برخی از مواد داخل کابین پایین است
شتاب اولیه ضعیف در برخی از مدل‌ها
جمع بندی

کیا سراتو کوپه ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، یک کوپه اسپرت کامپکت با طراحی جذاب، عملکرد چابک، کابین جادار و قیمت مقرون به صرفه است. این خودرو برای افرادی که به دنبال یک خودروی اسپرت و کاربردی هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

دفتر مرکزی : تهران ، خیابان اکباتان ، نبش کوچه آهنین - ساختمان تجاری معصومی ، طبقه دوم پلاک 86
ایمیل: moh.jourmohammadi@yahoo.com

تلفن: 35293 , 35298000 , 33938844 , 33982453 , 33934550 , 33936753 , 33937468

فکس: 33965388